Vlada Srbije usvojila je Strategiju razvoja startap ekosistema Republike Srbije za period od 2021. do 2025. godine. Ona je rezultat višemesečnog aktivnog rada članova Radne grupe među kojima je bio i NALED. Pozicija Srbije u startap ekosistemu je takva da se nalazi u fazi aktivacije, u kome egzistira ograničeno startap iskustvo i u kojem se razvija relativno mali broj startapa.
Strategija ima pet posebnih ciljeva koji se odnose na obrazovanje, infrastrukturu, finansiranje, unapređenje uslova za poslovanje startapa i promociju. Irena Đorđević, menadžerka za regulatornu reformu u NALED-a, ističe da je Strategija dobar prvi korak u unapređenju ekosistema startapa, i vrlo je važna jer se i u Zakonu o inovacionim delatnostima, koji bi uskoro trebalo da bude usvojen, i Strategiji prvi put definišu određeni pojmovi, poput startapa, jednoroga, biznis anđela.
Strategija definiše i šta konkretno treba da se uradi da bi se ekosistem unapredio, a njome je plan da se Srbija prebaci u drugu fazu – globalizacije u kojoj bi trebalo da dođe do generisanja dovoljno kolektivnog znanja i iskustva koje rezultira većim brojem startapa (u zavisnosti od populacije broj varira između 800 i 1.200). „Za sada ih ima manje, ali to je cilj koji je dostižan. Potencijal Srbije je veliki, a još pre tri godine je globalni Startap Genome prepoznao ekosistem Beograda i Novog Sada na globalnoj mapi startapova navodi Đorđević. Prema podacima Startap Genome-a iz 2020, vrednost startap ekosistema u Beogradu i Novom Sadu procenjena na 434 miliona evra. Međutim, ova vrednost izračunata je na osnovu javno dostupnih podataka koji ne uzimaju u obzir samofinansirane startape, kao ni investicije i izlaze koji nisu javno objavljeni, te bi procenjena vrednost mogla biti i do tri puta viša od navedene.
Preuzmite:
https://www.srbija.gov.rs/dokument/45678/strategije-programi-planovi-.php
https://www.danas.rs/vesti/ekonomija/srbiji-treba-od-800-do-1-200-startapa-godisnje/