Usvojena strategija razvoja startapa

Vlada Srbije usvojila je Strategiju razvoja startap ekosistema Republike Srbije za period od 2021. do 2025. godine. Ona je rezultat višemesečnog aktivnog rada članova Radne grupe među kojima je bio i NALED.  Pozicija Srbije u startap ekosistemu je takva da se nalazi u fazi aktivacije, u kome egzistira ograničeno startap iskustvo i u kojem se razvija relativno mali broj startapa.

Strategija ima pet posebnih ciljeva koji se odnose na obrazovanje, infrastrukturu, finansiranje, unapređenje uslova za poslovanje startapa i promociju. Irena Đorđević, menadžerka za regulatornu reformu u NALED-a, ističe da je Strategija dobar prvi korak u unapređenju ekosistema startapa, i vrlo je važna jer se i u Zakonu o inovacionim delatnostima, koji bi uskoro trebalo da bude usvojen, i Strategiji prvi put definišu određeni pojmovi, poput startapa, jednoroga, biznis anđela.

Strategija definiše i šta konkretno treba da se uradi da bi se ekosistem unapredio, a njome je plan da se Srbija prebaci u drugu fazu – globalizacije u kojoj bi trebalo da dođe do generisanja dovoljno kolektivnog znanja i iskustva koje rezultira većim brojem startapa (u zavisnosti od populacije broj varira između 800 i 1.200). „Za sada ih ima manje, ali to je cilj koji je dostižan. Potencijal Srbije je veliki, a još pre tri godine je globalni Startap Genome prepoznao ekosistem Beograda i Novog Sada na globalnoj mapi startapova navodi Đorđević. Prema podacima Startap Genome-a iz 2020, vrednost startap ekosistema u Beogradu i Novom Sadu procenjena na 434 miliona evra. Međutim, ova vrednost izračunata je na osnovu javno dostupnih podataka koji ne uzimaju u obzir samofinansirane startape, kao ni investicije i izlaze koji nisu javno objavljeni, te bi procenjena vrednost mogla biti i do tri puta viša od navedene.

Preuzmite:

https://www.srbija.gov.rs/dokument/45678/strategije-programi-planovi-.php 

https://www.danas.rs/vesti/ekonomija/srbiji-treba-od-800-do-1-200-startapa-godisnje/

 

Snimak ekrana (199).png