Projektna ideja
Uniplast d.o.o. se bavi proizvodnjom farmaceutske, medicinske i kozmetičke ambalaže. Uspešno posluje već 30 godina i prepoznat je na tržištu kao pouzdan, pristupačan i fleksibilan dobavljač, i u svojoj ponudi ima preko 150 različitih proizvoda. U toku 2020, usled pandemije Covid 19, potražnja za farmaceutskim proizvodima je eksponencijalno porasla, te je i kompanija proširila svoju bazu korisnika. Međutim, u novoj situaciji pokazala su se izvesna ograničenja postojećeg proizvodnog sistema u pogledu efikasnog iskorišćenja opreme i zaposlenih. Analizom je utvrđeno da je ključni faktor nedostatak pravovremenih informacija, jer je probleme u proizvodnji moguće uočiti samo uz fizički prilazak mašinama, usled čega dolazi do dugog vremena čekanja na otklanjanje zastoja, generisanja veče količine škarta, bespotrebne potrošnje materijala i energije, čime se planirani proizvodni kapaciteti umanjuju za 30 do 35%.
Kompanija planira da odgovori na navedene nedostatke primenom digitalizacije, uz instalaciju hardverske opreme koja će sakupljati podatke sa mašina u realnom vremenu, razvoj softvera za obradu tih podataka koji će omogućiti praćenje i upravljanje proizvodnjom MES (Manufacturing Execution System), razvoj aplikacije koja na osnovu MES-a u realnom vremenu upravlja radom zaposlenih u proizvodnji i sistema za upravljanje odnosa sa kupcima CRM (Customer Relationship Management).